Kattvakt

Jag har inte bloggat på två månader inser jag nu. Jag vet inte riktigt varför. Tror det blev en paus när jag skaffade facebook. Bilder är oftast roligare än text. En bild säger mer än tusen ord, liksom.
I alla fall, nu får det bli ett inlägg. Jag är nämligen kattvakt fram till tisdag åt två helvilda håriga små saker som far omkring som idioter. I natt välte de en blomkruka över mig i soffan. Dusch klockan två på natten, och sen fick jag minsann inte vara ifred i sängen heller. De små liven sov nämligen hela kvällen fram till klockan elva ungefär, då de went helt fucking crazy. De for omkring och slogs och gav ifrån sig kvävda morranden åt varandra, och emellanåt kom de och bet mig i tummen när jag satt vid datorn och chattade. Så kom blomkrukan. Missade som tur var datorn, det är nämligen Tinas och Antons laptop så det hade ju inte varit så kul. Men den tömdes alltså istället över ryggen på mig. Jag hittade ingen skyffel så jag satte mig med en sked och ett glas och började sleva upp jorden, vågade liksom inte dra igång dammsugaren mitt i natten.
Så kom jag äntligen i säng. Och då skulle de antingen fara omkring och vara allmänt högljudda eller ligga och korva runt och spinna i sängen. Svettigt!
Somnade i alla fall. Så när jag gick upp hade de vält en annan blomkruka. Och en vas. Och knuffat ner fiskmaten på golvet.
Och vår tid ihop har bara börjat.

Kommentarer
Postat av: Ica

Säg mig, vad menas med att korva runt? Låter som ett uttryck jag skulle kunna använda mig av.

2008-07-20 @ 01:11:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0