2 veckor

Idag är det exakt två veckor tills studenten. Just nu är det antagligen exakt två veckor tills klassen river loss alla dekorationer från lastbilen ihop. Åh.. Fy fasen vad jag längtar.

Allt skolarbete är nu avklarat (tror jag?) förutom ett teaterbesök, som bara känns kul, och en omtenta i Matte B, som känns förjävlig. Åh, varför anmälde jag mig ens? Jag vet ju att jag inte kommer fixa det. Har hela tiden tänkt "det är så mycket nu, jag börjar plugga en månad innan tentan" och sen när månaden kom var det så jävla hektiskt med allt annat att man valde att vänta med det som var mest avlägset och sätta nuet i fokus. Ett stort jävla misstag. För nu, när allt lugnat sig, är det fyra dagar kvar till tentan och jag har lärt mig EN grej. Konjugatregeln. Och den var inte ens en av de grejerna som var viktigast att lära sig.

Jag har tre val:
1. Plugga röven av mig men antagligen få IG ändå.
2. Skriva tentan oförberedd och få utstå förnedringen att veta att lärarna förstår att jag knappt övat.
3. Låta bli att dyka upp till tentan, och förlora 150 kr.

Rösta?

Jag antar att det blir nummer 1, men eftersom jag kommer att umgås med min mamma och syster i helgen, som båda är ungefär lika usla som jag på matte, kan jag också räkna med det resultat jag förväntar mig.

Usch.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Typiskt, pappa är bra på matte varför fick vi inte hans hjärna i det? No offence mamma. (Fast hon håller ju med oss). Ta nummer ett. Du kommer ångra dig efteråt annars. Du klarar det. Om inte, ring upp Marcus innan provet, lägg telefonen i knät och läs frågorna högt "för dig själv". Sen får du ha en stor sjal på dig som döljer lurarna till mobilen. :)Puss på dig.

2008-05-10 @ 15:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0